Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J15o17s50e29f 18M28i21k61u46l49í92k 8124747626

No co ty hrubky? Takové hrubky. I každý školák by si všiml takových hrubek. Styďte se.

+1/0
7.8.2014 9:30
Foto

I76v44o 54P39e17t57e72r18k44a 4666255977889

Tak jsou tam, nejvíc skřípu zuby když se místo převzatého německého "holt" použije staročeské "hold", což není hrubka, ale faktický nesmysl. Ta dívka/paní asi těžko vzdávala hold špatným vzpomínkám ze svých osmnácti let. Ale přeci jen bychom se měli vyjadřovat spíše k faktickým záležitostem než ke gramatice.

+1/0
7.8.2014 10:24

O44l90d97ř13i19c55h 66P34o48p47j22u16k 1291419835131

Myslím, že by se i dnes hodil nějaký tábor, kde by se práceštítící parazité naučili pracovat.

+1/0
7.8.2014 9:07

M94i52r15o23s94l87a53v 72J92e25ž76e36k 1883183614849

Pane Ryšavý, na fb Romea jsem byl někým z Vaší organizace označen jako popírač romského holocaustu. Bylo to po té, co jsem tam uvedl některá fakta z knihy Historikové a kauza Lety. Byl jsem zablokován a mé oříspěvky vymazány. Můžete mi laskavě zdůvodnit tady, na neutrální půdě, jak si vůbec jako ředitel organizace placené též z našich daní, dovolíte zveřejňovat snůšky lží Polanského jako pravdu a tím hrubě poškozujete dobré jméno naší republiky??? Pokud vím, tak Polansky nemá pro své lži jediný důkaz a jako prokázané platí to, co sepsali naši historici. Za druhé taktéž nebylo nikdy prokázáno, že by někdo okrádal vězně o příděli stravy. Je známo, že Janovský zadržoval vězňům pouze cigarety. Za třetí tábor má pouze dvojí historii a to jako kárný a pracovní a poté cikánský nebo někdy také označován jako sběrný, ale ne od 1.1. 1942 ale od 10.7.1942, kdy vydal generální velitel neuniformované protektorátní policie Horst Bőme směrnici obsahující příkaz shromáždit Romy v Letech u Písku a v Hodoníně u Kunštátu, potažmo od 2.8.1942, kdy dorazila první skupina Romů. Co se týče malých přídělů stravy a daších věcí, tak na sklonku léta 1942 již německá armáda na východní frontě zaznamenala první porážky a německý válečný stroj se začal zadrhávat u Stalingradu. To mělo za následek, že německé okupační vedení zakázalo v Protektorátu veškeré investice mimo válečnou výrobu. Nakonec tedy byla strážními četníky prohloubena stávající studna, aby se zvýšila její vydatnost a dovezeno několik dřevěných baráků z jiných míst.To je jedno z možných vysvětlení a ne bláboly američana, který ani není historik. Teď nevím, jestli jste lhář vy nebo svá tvrzení opíráte pouze o snůšky blábolů sepsané americkým santusákem, který si na Letech postavil kariéru a hrubě svými lžemi pošpinil naší republiku. Za rozkazy shromáždit v táboře všechny Romy jsou zodpovědní Němci a k těm byste také měli směrovat své požadavky o vykoupení vepřína.

+10/0
6.8.2014 15:05

M27i30r18o51s90l81a68v 63J37e49ž69e24k 1233553134629

Omlouvám se za hrubou chybu ve slově příděly. Psal jsem velmi silně rozčílen. A doporučuji, abyste si na Romee prošel články, které souvisely s Polanským. S ředitelko Horváthovou až na nějaké drobnější věci souhlasím ale slintyPolanského, které Romea kdy otiskla je opravdu svinstvo a absolutní plivnutí na práci českých historiků v čele s profesorem Nečasem. Je mi z vás špatně!!!

+9/0
6.8.2014 15:21
Foto

Z29d13e30n70ě37k 53R25y50š74a30v76ý 6304467159492

Stačí kdyby jste pozorně četl. Na konci článku jsou uvedeny zdroje. Je to právě článek Jany Horváthové a také oficiální stránky památníku v Letech u Písku, žádný Polansky...

0/−7
6.8.2014 15:42

O31l26g14a 63Č38m58i25e49l66o13v44á 9985813424504

Pane Ryšavý, nebudu se s Váma dohadovat o táborů v Letech u Písku, jestli byl vyhlazovací, koncentrační nebo pracovní tábor, článku o tom byli napsány stovky, ale zeptám se jménem paní, PaedDr. Jitky Gruntové s kterou mimochodem souhlasím a to v článku

Proč jen Lety u Písku ? http://www.gruntova.cz/dejiny-a-soucasnost/proc-jen-lety-u-pisku-_     Za druhé světové války se na území Čech, Moravy a Slezska nacházelo 2125 nacistických věznic a táborů. V řadě dosud užívaných budov a objektů byly umístěny internační, pracovní, zajatecké a koncentrační tábory, což dnes vědí už jen pamětníci a z těch mladších nemnozí zájemci o historii. Realita je dnes ovšem taková, že všechna místa na území Čech, Moravy a Slezska, kde se nacházely nacistické věznice a tábory, kde trpěli a umírali lidé, nelze upravit jako pietní místa a odstranit z jejich sousedství stavby či provozy, které svým charakterem pietu místa narušují, nejen pro obrovskou rozlohu parcel a ohromné finanční náklady na jejich odkoupení, zbudování a následné udržování. Tak se Vás ptám a to tak stejně jako pani Grundová, proč Vám jde pouze o Lety? Proč se neperete tak houževnatě i za jiná pietní místa?  A nejde Vám spíše o zbourání prasečáku více než o to jaký to byl tábor? Myslíte si, že lidi sblížite když budete za každou cenu prosazovat zbouraní prasečáku? Vy nečtete negativní reakce na Vaše články o zbourání farmy? Reparace a odškodnění za 2 světovou válku, za koncentrační tábory, žádejte po těch kteří tu válku rozpoutali ale v žádném případě z daní pracujících lidí.

Dneska by likvidace prasečáku a zřízení památniku přišla daňové poplatníky asi na 800 milionů víte.

A také mám připomínku na web Romea,o.s. Slušné články jsou okamžitě mazány, protože se Vám nehodí do krámu a vulgarity, nadávky a vysloveně negramotné příspěvky jsou ponechávany. A prosím Vás, nezačněte se vymlouvat že nestáčíte všechno kontrolovat, protože některé příspěvky mizeli okamžitě, sprostoty tam byli hodiny až týdny a některé jsou tam dodnes.

+8/0
6.8.2014 18:40
Foto

I20v73o 22P56e64t60e64r45k43a 4516985407319

Pěkný příspěvek. Osobně považuji Romea.cz za organizaci, která cíleně rozpoutává nenávist mezi Romy a zbytkem společnosti, aby mohla ospravedlnit svoji existenci (tj. dosáhla na další dotace následující rok).

+2/0
7.8.2014 10:30

O53l76g28a 42Č21m44i15e84l63o39v62á 9945263674314

Pane Peterka, stačí si přečíst hodnocení na Romea.cz na Facebooku, 90% lidí hodnotí Romea.cz negativně.

0/0
7.8.2014 15:22
Foto

Z88d94e13n15ě76k 62R73y22š68a81v68ý 6164787269732

Jinak ještě oficiální stránky památníku Lety uvádějí: "Tábor v Letech stál dva kilometry východně od obce Lety. Od 8.8.1940 sloužil jako pracovní tábor, následně od 1.1.1942 byl sběrným táborem a od 2.8.1942 se stal cikánským táborem." - http://www.lety-memorial.cz/history_cz.aspx. Horváthová uvádí, že byl tábor otevřen k 10.8.1940. Hlavní však opravdu je, že ten tábor měl v různých obdobích, různý účel. Ve svém článku vůbec neřeším, kdo ho vedl. To je mi upřímně jedno. Historická fakta říkají, že tam umírali lidé, dokonce děti. Umírali tam kvůli nesnesitelným podmínkám a byli tam zavřeni nedobrovolně. historickým faktem je, že do tábora byli od srpna 1942 koncentrováni lidé na základě etnické příslušnosti, na základě toho, že byli Romové. To jsou neoddiskutovatelná fakta.

0/−4
6.8.2014 15:51

M42i83r80o96s17l55a67v 38J23e27ž12e86k 1253563544349

Děkuji za odpověď pane řediteli. Hned pod tím je odstavec "1941

V průběhu celého roku fungoval tábor dle původně určeného záměru a bez větších změn. Do tábora bylo přivezeno 537 osob, z nichž bylo 45 romského původu. V tomto roce byla zaznamenána tři úmrtí vězňů. Dva zemřeli v písecké nemocnici a jeden po propuštění z tábora. Příčinou úmrtí byla těžká práce a zdravotní stav osob." Takže si zřejmě autor textu na webu trošku protiřečí. V pořádku. V pořádku ale není, že Vás zde v tom článku nezajímá, kdo ho vedl nebo komu byl podřízen, ale přesto organizace Romea otiskovala články Polanského a spolu s ostatními stála za požadavky k vykoupení vepřína Českou vládou. Že tam lidé umírali, o tom není pochyb, že tam nebyli dobrovolně, o tom také ne, pokud budeme brát slovo koncentrace jako pojem soustředění většího množství lidí, tak v tomto případě jej použít můžeme, nicméně dle většiny odborníků(chytřejších lidí než jsme my dva) je pojmem koncentrační tábor vyjadřováno něco podstatně odlišného. Takže já nepopírám, že tam zemřeli lidé, dokonce i ženy a děti. Jediné co popírám je vina České republiky jako celku a v zásadě odmítám likvidaci vepřína za peníze českých daňových poplatníků. Zároveň se domnívám, že v jiných nacistických lágrech a věznicích umírali lidé, kteří před smrtí byli mučeni a umírali daleko horším způsobem, pokud se to takhle dá vyjádřit, aniž bych se dotkl památky letských zemřelých a jejich pozůstalých. Nicméně nevidím jediný důvod, proč by další nový památník měl být financován naší vládou, tak jak to dosud prezentovala Romea, Konexe, někteří aktivisti a někteří naši politici.

+5/0
6.8.2014 17:40

O75l64g60a 40Č65m88i35e28l61o71v18á 9225623934704

Ransdorfovy výroky o táboře v Letech nejsou trestné.

neděle 20. listopadu 2005, 19:24 - PRAHA

Trestní oznámení podal na europoslance bývalý vládní zmocněnec pro lidská práva a novinář Petr Uhl. Uhlovi vadila Ransdorfova věta, kterou v dubnu argumentoval proti usnesení Evropského parlamentu o Rómech, v němž byla Česká republika vyzvána, aby zrušila vepřín stojící v místech bývalého tábora.

"Jako historik vím, že se ohledně Letů bezuzdně lže. Žádný skutečný koncentrák tam nikdy nebyl," prohlásil tehdy komunistický europoslanec.

Znalci mu dali za pravdu. V odborném posudku stojí, že nešlo o koncentrační tábor v tom slova smyslu, v jakém ho chápeme. V trestním oznámení se Uhl opíral o paragraf, podle kterého má být veřejné popírání nebo zpochybňování nacistické a komunistické genocidy potrestáno vězením na šest měsíců až tři roky.

0/0
7.8.2014 14:53

D71a10n82i42e55l 48K58r38o18n70e92r 7254884306177

Pane rysavy, opravdu vam ze sebe neni na zvraceni? Mne ano...Rv

+11/−1
6.8.2014 14:06

J48i45ř14í 30K38i50n88d90l 2558807213727

Tábor v Letech byl původnězaložen jako pracovní tábor pro osoby vyhýbající se práci. V té doběv něm bylo minimum Romů. V roce 1942 byl přeměn na sběrný táborurčený jenom pro Romy. Došlo k tomu, že záhy byl tábor přeplněn.V důsledku nedostatku hygieny zde vypukl tyfus. Ten se podařilo zastavitv roce 1943 očkováním, které prováděl český lékař židovského původu.Přesto na následky tyfu došlo k úmrtí 60 osob. Z 1 300 vězňůprokazatelně zemřelo na nedostatečnou hygienu, či špatnou stravu 362 lidí.Romové chodili pracovat do lesů při odstraňování polomům, při stavbě silnic apodobně. Uskutečnily se celkem dva hromadné transporty: v prvním odjelo 3.prosince 1942 94 vězňů, především žen, s označením „asociál“ dokoncentračního tábora Osvětim I, ve druhém  transportu bylo odvezeno 417 vězňů dokoncentračního tábora Osvětim II. – Březinka.  V květnu 1943 bylo propuštěno cca. 200 vězňů a toti, co neutekli. Tábor byl spálen a prostor byl desinfikován Režim v táboře vLetech byl poměrně odlišný od života v klasických koncentračních táborech.Vězňové neměli vytetovaná čísla, mohli přijímat návštěvy příbuzných žijícíchvně, tábor nebyl střežen ostnatým drátem či pod proudem, nebyly zde strážnívěže s ostrou střelbou. Za celou dobu tábora nebyl nikdo popraven či jinaknásilně usmrcen. Tolik historická fakta.

+16/0
6.8.2014 11:52



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.