Zdeněk Ryšavý

Manipulace a šíření nenávisti: Z vyděšené ženy v šátku udělali rasisté bezcitné monstrum

25. 03. 2017 7:55:29
Londýnský teroristický útok vyvolal na sociálních sítích sérii manipulací, které mají jediný cíl: Šířit nenávist proti celé jedné skupině obyvatel.

Internetem se například šíří fotografie mladé muslimky v hnědém šátku, která prý bez jakéhokoliv zájmu prochází kolem zraněných lidí. O manipulaci kolem živého přenosu televize Al Jazeera informoval zpravodajský server Romea.cz zde.

Rasisté šíří fotografii po sociálních sítích s tím, že ukazuje bezcitnost muslimů. Žena v hnědém šátku prý klidně prochází kolem zraněných lidí a bez zájmu o okolí hledí do svého mobilního telefonu. V českém prostředí fotografii šíří například entomolog a islámofob Martin Konvička.

"...je evidentně celá vyděšená a volá o pomoc, to je jasný...a ty lajky na Al Jazeera, ty jsou tam za to, že toho teroristu zabili...," píše ironicky entomolog na své facebookové stránce. Konvička také odkazuje na manipulaci kolem živého vysílání televize Al Jazeera. Podle některých totiž "muslimský svět" oslavoval londýnský útok smajlíky a úsměvy. Počty emotikonek však tuto informaci jasně vyvracejí.

Někteří uživatelé sociálních sítí začali proti této manipulativně sdílené fotografii sdílet fotografie bílých obyvatel Londýna v podobných situacích.


Další čtenáři upozorňovali na to, že policie mohla nezúčastněným osobám říkat, aby se nezastavovali a opustili prostor, kde probíhaly záchranné práce a policejní zásah.

Nyní však média zveřejnila další fotografii muslimky v hnědém šátku ve vyšším rozlišení a celá lež rasistů se zbořila jako domeček z karet. Na snímku je totiž vidět, jak je žena v šátku vystresovaná, vyděšená a zřejmě i pláče. Žádný netečný nezájem, jak se všem snažili namluvit xenofobové.


Navíc v pátek žena zveřejnila anonymně své vyjádření. "Jsem šokována a zcela zděšena tím, co se o mě šíří na sociálních sítích. Těm všem, kteří si myslí, že ví co jsem si v tu hrůznou chvíli myslela a komentují fotku, bych chtěla říct, že jsem byla šokována právě zažitým teroristickým útokem," uvedla žena na serveru TellMAMA.

"Byla jsem plná smutku, strachu a obav. Fotografie už neukazuje, jak jsem mluvila s ostatními svědky, pokoušela jsem se zjistit, co se děje a jestli mohu nějak pomoci, i když u oběti v tu chvíli bylo dost lidí," vypráví žena. "Pak jsem se rozhodla zavolat své rodině a říct jim, že jsem v pořádku," dodala žena a poděkovala fotografu Jamie Lorrimanu, který v médiích vystoupil na obranu ženy v hnědém šátku.

Autor: Zdeněk Ryšavý | karma: 33.39 | přečteno: 7366 ×
Poslední články autora